Política de privacitat

Informació sobre protecció de dades

Informació sobre protecció de dades

PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

El Consorci Corporació Sanitaria Parc Taulí vetlla pel dret a la intimitat i confidencialitat de les seves dades.

Per això les tractem amb la màxima diligència de conformitat amb el Reglament UE 2016/679 General de Protecció de Dades i la Llei Orgànica 3/2018 de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals en el marc de les lleis 21/2000 i 41/2002 d’autonomia del pacient, consentiment informat i la història clínica, catalana i bàsica, respectivament

Responsable del Tractament de dades i Delegat de Protecció de Dades

El Responsable del tractament de les seves dades personals és el Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí, Parc del Tauli núm. 1 de Sabadell 08208.

El Delegat de Protecció de Dades és Antoni Llamas. Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Parc del Tauli núm. 1 de Sabadell 08204.

Vostè pot exercir els seus drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, limitació i traçabilitat dirigint-se per escrit al correu postal o electrònic del Delegat de Protecció de Dades. També pot presentar qualsevol reclamació davant l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

2. Dades tractades.

 A. Les dades tractades pel consorci són:

  1. De salut (incloses les sanitàries, socials, sociosanitàries, diagnòstiques i genètiques-)  derivades de l’activitat assistencial prestada directament pel Consorci, aportada per vostè o per tercers prestadors.
  2. D’identificació, de filiació, de contacte i administratives.

B. Finalitats:

L’única finalitat del tractament és la prestació dels serveis de salut  i les gestions administratives derivades dels mateixos (inclosa la notificació d’alertes, visites, valoració de la qualitat del servei, tramesa informació d’interès sanitari).

Les seves dades en els termes legalment previstos passaran a formar part de la Historia Clínica Compartida de Catalunya i de l’Espai Europeu de dades d’acord amb el desplegament del Reglament (UE) 2025/327 relatiu a l’espai europeu de dades de salut.

C. Cessió

Les dades no seran cedides més enllà de les comunicacions obligatòries emparades per una norma amb rang de llei, per la comunicació amb el Servei Català de la Salut, amb les autoritats sanitàries o les asseguradores no públiques que es facin càrrec de l’assistència prestada o per l’acompliment dels requisits u obligacions  que la pròpia llei determini.

D. Legitimació del tractament.

 Les dades són tractades de conformitat amb la base de legitimitat de l’article  9.2.g), h) e i) del Reglament (UE) 2016/679 relatiu a la protecció de les persones físiques i les seves dades personals així com la Llei Orgànica 3/2018 de PDP i GDD i les lleis sanitàries aplicables.

E. Conservació

Les dades seran conservades durant els terminis que estableixen l’article 12 de la llei 21/2000 sobre els drets concernents a la salut, l’autonomia del pacient i la documentació clínica i l’article 17 de la llei 41/2002 bàsica reguladora de l’autonomia del pacient i de drets i obligacions en matèria d’informació i documentació clínica.

3. Docència

El Parc Tauli és un Hospital Universitari i és habitual la presencia d’alumnes pregraduats en la prestació sanitària. Vostè serà informat d’aquesta circumstància per la persona responsable abans de l’inici del seu acte assistencial i ha de consentir verbalment que hi siguin presents.

La presencia d’estudiants millora l’assistència i també la formació dels nous professionals però vostè té dret a no autoritzar la presencia d’aquests estudiants pregraduats quan rebi assistència. 

4. Recerca i Investigació científica

Les seves dades personals només seran utilitzades per finalitats de recerca,  si s’han anonimitzat o seudonimitzats (amb les garanties que estableix la llei) o vostè ho ha consentit de forma expressa amb finalitats i condicions concretes. En el cas de consentiment específic, aquest es voluntari i revocable en qualsevol moment.

En els casos excepcionals d’especial gravetat per la salut pública decretats per l’Autoritat sanitària s’estarà al que determini la normativa específica.

Informació addicional

Quina és la finalitat del tractament?

Està detallada en cada activitat de tractament. (Veure Registre d'Activitats de Tractament a continuació)

Durant quant temps es guardaran les dades?

Les dades recollides per a les finalitats esmentades anteriorment es conservaran el temps imprescindible que justifica la seva recollida i estan detallades en cada activitat de tractament.

Quina és la legitimació del tractament?

Està detallada en cada activitat de tractament.

A quins destinataris es comunicaran les dades?

Segons es determina en el detall en cada activitat de tractament.

Registre d'Activitats de Tractament (RAT)

El Registre d'Activitats de Tractament és un registre de les diferents operacions que realitzen sobre dades o conjunts de dades personals. És conseqüència del compliment de l’article 30.1 del Reglament (UE) 679/2016 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD) i l’article 31 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD).

La seva creació i el seu manteniment serveixen per demostrar la conformitat amb l’RGPD i proporcionar les evidències per acreditar-ne el compliment, de conformitat amb el principi de responsabilitat proactiva establert en l’article 5.2 de l’RGPD. D’acord a l’especificitat de la CCSPT, hi han registres diferenciats per al Consoci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell, Fundació Institut d'Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT) i Sabadell Gent Gran Centre de Serveis. Podeu consultar-los en els següents documents:

 

Adreces de correu electrònic

Adreces de correu electrònic

Les adreces de correu electrònic dels professionals del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell que apareixen en aquest web es difonen per facilitar la comunicació entre professionals i amb els ciutadans. En cap cas per ser emprades per a la difusió de publicitat en qualsevol dels seus formats.

Funcions i pla d'actuacions

Delegat de protecció de dades funcions i pla d'actuacions CCSPT

I.- FUNCIONS

  1.  Informar i assessorar el responsable i encarregat del tractament de dades personals, així com els professionals que s' ocupin del tractament de les obligacions que els incumbeixen en virtut del Reglament i altres disposicions de protecció de dades.
  2. Supervisar el compliment del que disposa la normativa reguladora i de les polítiques del responsable i d' encarregat del tractament de dades, en matèria de protecció de dades.
  3. Oferir l' assessorament que se li demani sobre l' avaluació d' impacte relativa a la protecció de dades personals.
  4. Cooperar amb l'Autoritat Catalana de Protecció de dades (ACPD) i actuar com a punt de contacte amb ella.
  5. Intervenir en cas que les persones interessades presentin davant seu la reclamació potestativa prèvia al recurs davant l'ACPD.
  6. Atendre les qüestions de les persones interessades pel que fa al tractament de les seves dades personals i a l' exercici dels seus drets a l' empara del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
  7. Participar en els òrgans col·legials, comitès i comissions en la seva qualitat de Delegat de Protecció de Dades i, en especial aquelles en el que la Llei obliga a la seva incorporació.
  8. Vetllar pel compliment del RGPD i identificant els riscos associats a les operacions de tractament, tenint en consideració, la naturalesa, l’abast, el contingut i les finalitats del tractament, oferint al responsable l’assistència i assessorament necessari per l’adopció de les mesures necessàries i supervisar que les mateixes s’han portat a la practica.
  9. Procurar les accions formatives en format de píndoles, de missatges, o de formació en línia o en aula, genèrica o sectoritzada per col·lectius professionals, que asseguri el coneixement de les obligacions en matèria de confidencialitat i protecció de dades.
  10. Bianualment (la periodicitat de les actuacions) serà l’enllaç amb els auditors externs que hagin de portar a terme els treballs de camp i redactar el preceptiu Informe.

II.- GARANTIES 

A.- El responsable i, en el seu cas, l’encarregat del tractament, estan obligats a:

  1. Garantir que el DPD participi de forma adequada i en temps oportú pel desenvolupament de les funcions encomanades.
  2. Donaran suport al DPD en l’exercici de les seves funcions i, en especial garantint la seva posició jurídica, l’exercici de les seves funcions amb autonomia i comptant amb els recursos suficients per desenvolupar la seva funció de forma efectiva.
  3. Garantiran que el DPD no rebi cap instrucció en la prestació de les seves funcions.

                       

B.- No podrà ser sancionat ni destituït per fets relacionat amb l’exercici de les seves funcions, llevat casos de dolo o negligència greu, i sense perjudici de la seva subjecció a les normes internes de control i supervisió de l’organització.

C.- Donarà compte al nivell jeràrquic més alt del Responsable o encarregat del tractament.  

D.- La manca de seguiment de les recomanacions, criteris o sol·licituds del DPD per part del responsable del tractament ha d’anar acompanyada de la bona pràctica “de documentar motivadament el no seguiment dels criteris del DPD”.

E.- Ha de garantir que s’eviten conflictes d’interessos i, per tan,  no pot intervenir en l’adopció de decisions o en l’execució de determinades actuacions sobre les quela després siguin objecte del seu treball.  

III.- OBLIGACIONS

  1. Secret professional i confidencialitat respecte de totes les dades a les que accedeixi en funció del seu càrrec,  obligació que té caràcter indefinit, es a dir, més enllà de la data de la seva remoció del càrrec.
  2. Donar resposta a cadascuna de les funcions enumerades al precedent apartat 1.
  3. Actuarà com a punt de contacte de les persones interessades en tot allò que respecti a les seves dades personals i en especial l’exercici dels drets ARSOPOL i traçabilitat, assessorant al Responsable del tractament respecte a cada situació concreta, efectuant la notificació a les persones interessades, en temps i forma, de la resolució adoptada quan no ho faci directament el Responsable del Tractament.
  4. Desenvolupar les seves funcions amb plena independència per prioritzar-les en funció de la gravetat, la probabilitat i els diferents riscos per als drets i llibertats de les persones físiques.

IV.- DESIGNACIÓ

  1.  La designació serà efectuada de conformitat amb l’article 37.5 del RGPD.

A l’àmbit del Departament de Salut l’article 2.2 i article 6 del Decret 148/2023 d’1 d’agost sobre les persones delegades de protecció de dades de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic, es va efectuar nomenament   per part de la secretaria general del Departament de Salut en data 01 de març de 2025 nomenament que va estar refermat tàcitament per Resolució del Conseller de Salut en data 29 de juliol de 2024 en el marc de l’Ordre SLT/131/2024 de 6 de juny per la qual es determina l’organització de la delegació de Protecció de Dades en l’àmbit del Departament de Salut i de les entitats del seu sector públic en ocasió del nomenament del mateix DPD per les entitats vinculades SABADELL GENT GRAN CENTRE DE SERVEIS SA I COORDINACIÓ LOGÍSTICA SANITÀRIA AIE.

  1. La persona designada és Antoni Llamas Losilla. Llic. en Dret. Professional del Consorci.  Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. . DPD Parc Tauli. Parc del Taulí núm. 1 (08208) Sabadell

V.- PLA ANUAL D’ACTUACIÓ

El DPD efectuarà anualment, algunes de forma proactiva i d’altres a demanda, per la seva pròpia naturalesa,  les funcions enumerades a l’apartat I precedent i:

A.- Periòdicament (mensual, trimestral o semestralment)  aportarà al més al nivell directiu del Responsable del tractament informes sobre:

  1. Consultes elevades a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades
  2. Consultes elevades a consultors externs o al Codi Tipus
  3. Consultes rebudes de l’organització i informes emesos.
  4. Criteris aplicats, en el seu cas aplicats en l’exercici de les funcions d’assessorament i control (tals com el criteris per valorar l’avaluació i seguiment de riscos o les avaluacions d’impacte).
  5. Informació sistematitzada de l’exercici dels drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, limitació i traçabilitat així com el sentit de les resolucions emeses pel Responsable.  
  6. Incidents de seguretat amb indicació de si s’han notificat als interessats i a la ACPD.
  7. Matriu de RAT per riscos associats i drets ARSOPOL+T exercits.

B.- Programarà, efectuarà i donarà compte de les accions formatives a realitzar en cada exercici.

C.- Elaborarà durant el trimestre natural de cada any la memòria anual de les activitats realitzades l’exercici anterior tancat respecte als aspectes recollits als apartats precedents i la resta d’activitats efectuades o vicissituds sobrevingudes sobre les qual s’hagi hagut d’intervenir en matèria de protecció de dades. L’esmentada memòria inclourà una anàlisi dels recursos que té a la seva disposició, incloent-hi una avaluació de la seva idoneïtat, que tindrà en compte, entre d'altres, l'adequació de la seva dedicació en cas de ser parcial, la incorporació de noves tecnologies als tractaments, els canvis normatius produïts així com les seves necessitats de formació. Aquest informe s'haurà de tenir en compte pel responsable del tractament a l'hora d'establir l'abast de les actuacions de l'exercici posterior al de la memòria.

D.- Podrà incorporar un cronograma anual de les actuacions extraordinàries que es prevegin en cada exercici, assignant responsabilitats, recursos i terminis.

VI.- PLANIFICACIÓ

El pla Anual contindrà les següents variables en funció dels recursos humans i materials disponibles:

Professionals disponibles en termes ETC: 0,9

Activitats Periodicitat
ARSOPOL+ Tr  Permanent
Comitès i Comissions  Setmanal / Menusal
Consultes i Informes  A demanda
Revisió contractes  A demanda

Preparació documentació/

ACPD / àmbits /revisions
 Continu
Reunions Assessorament  A demanda
Preparació formació  Permanent
Altres  

 

Delegat de protecció de dades funcions i pla d'actuacions Sabadell Gent Gran

I.- FUNCIONS

  1. Informar i assessorar el responsable i encarregat del tractament de dades personals, així com els professionals que s' ocupin del tractament de les obligacions que els incumbeixen en virtut del Reglament i altres disposicions de protecció de dades.
  2. Supervisar el compliment del que disposa la normativa reguladora i de les polítiques del responsable i d' encarregat del tractament de dades, en matèria de protecció de dades.
  3. Oferir l' assessorament que se li demani sobre l' avaluació d' impacte relativa a la protecció de dades personals.
  4. Cooperar amb l'Autoritat Catalana de Protecció de dades (ACPD) i actuar com a punt de contacte amb ella.
  5. Intervenir en cas que les persones interessades presentin davant seu la reclamació potestativa prèvia al recurs davant l'ACPD.
  6. Atendre les qüestions de les persones interessades pel que fa al tractament de les seves dades personals i a l' exercici dels seus drets a l' empara del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD).
  7. Participar en els òrgans col·legials, comitès i comissions en la seva qualitat de Delegat de Protecció de Dades i, en especial aquelles en el que la Llei obliga a la seva incorporació.
  8. Vetllar pel compliment del RGPD i identificant els riscos associats a les operacions de tractament, tenint en consideració, la naturalesa, l’abast, el contingut i les finalitats del tractament, oferint al responsable l’assistència i assessorament necessari per l’adopció de les mesures necessàries i supervisar que les mateixes s’han portat a la practica.
  9. Procurar les accions formatives en format de píndoles, de missatges, o de formació en línia o en aula, genèrica o sectoritzada per col·lectius professionals, que asseguri el coneixement de les obligacions en matèria de confidencialitat i protecció de dades.
  10. Bianualment (la periodicitat de les actuacions) serà l’enllaç amb els auditors externs que hagin de portar a terme els treballs de camp i redactar el preceptiu Informe.

           

II.- GARANTIES

 

A.- El responsable i, en el seu cas, l’encarregat del tractament, estan obligats a:

  1. Garantir que el DPD participi de forma adequada i en temps oportú pel desenvolupament de les funcions encomanades.
  2. Donaran suport al DPD en l’exercici de les seves funcions i, en especial garantint la seva posició jurídica, l’exercici de les seves funcions amb autonomia i comptant amb els recursos suficients per desenvolupar la seva funció de forma efectiva.
  3. Garantiran que el DPD no rebi cap instrucció en la prestació de les seves funcions.                       

B.- No podrà ser sancionat ni destituït per fets relacionat amb l’exercici de les seves funcions, llevat casos de dolo o negligència greu, i sense perjudici de la seva subjecció a les normes internes de control i supervisió de l’organització.

C.- Donarà compte al nivell jeràrquic més alt del Responsable o encarregat del tractament. 

D.- La manca de seguiment de les recomanacions, criteris o sol·licituds del DPD per part del responsable del tractament ha d’anar acompanyada de la bona pràctica “de documentar motivadament el no seguiment dels criteris del DPD”.

E.- Ha de garantir que s’eviten conflictes d’interessos i, per tan,  no pot intervenir en l’adopció de decisions o en l’execució de determinades actuacions sobre les quela després siguin objecte del seu treball.  

III.- OBLIGACIONS

  1. Secret professional i confidencialitat respecte de totes les dades a les que accedeixi en funció del seu càrrec,  obligació que té caràcter indefinit, es a dir, més enllà de la data de la seva remoció del càrrec.
  2. Donar resposta a cadascuna de les funcions enumerades al precedent apartat 1.
  3. Actuarà com a punt de contacte de les persones interessades en tot allò que respecti a les seves dades personals i en especial l’exercici del drets ARSOPOL i traçabilitat, assessorant al Responsable del tractament respecte a cada situació concreta, efectuant la notificació a les persones interessades, en temps i forma, de la resolució adoptada quan no ho faci directament el Responsable del Tractament.
  4. Desenvolupar les seves funcions amb plena independència per prioritzar-les en funció de la gravetat, la probabilitat i els diferents riscos per als drets i llibertats de les persones físiques.

IV.- DESIGNACIÓ

  1. La designació serà efectuada de conformitat amb l’article 37.5 del RGPD.

El nomenament del DPD de l’entitat es va efectuar per Resolució del Conseller de Salut en data 29 de juliol de 2024 en el marc de l’Ordre SLT/131/2024 de 6 de juny per la qual es determina l’organització de la delegació de Protecció de Dades en l’àmbit del Departament de Salut i de les entitats del seu sector públic en ocasió del nomenament del mateix DPD per les entitats vinculades SABADELL GENT GRAN CENTRE DE SERVEIS SA I COORDINACIÓ LOGÍSTICA SANITÀRIA AIE.

Cal recordar que Sabadell Gent Gran s’engloba a l’àmbit de Salut atès que el seu soci únic és el Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí. La persona DPD de l’entitat és la mateixa que exerceix la funció al Consorci i que va estar nomenada DPD d’aquella entitat en data 1 de marc de 2024 de conformitat amb l’article 2.2 i article 6 del Decret 148/2023 d’1 d’agost sobre les persones delegades de protecció de dades de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic.

  1. La persona designada és Antoni Llamas Losilla. Llic. en Dret. Professional del Consorci.  Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. . DPD Parc Tauli. Parc del Taulí núm. 1 (08208) Sabadell

V.- PLA ANUAL D’ACTUACIÓ

El DPD efectuarà anualment, algunes de forma proactiva i d’altres a demanda, per la seva pròpia naturalesa,  les funcions enumerades a l’apartat I precedent i:

A.- Periòdicament (mensual, trimestral o semestralment)  aportarà al més al nivell directiu del Responsable del Tractament informes sobre:

  1. Consultes elevades a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades
  2. Consultes elevades a consultors externs o al Codi Tipus
  3. Consultes rebudes de l’organització i informes emesos.
  4. Criteris aplicats, en el seu cas aplicats en l’exercici de les funcions d’assessorament i control (tals com el criteris per valorar l’avaluació i seguiment de riscos o les avaluacions d’impacte).
  5. Informació sistematitzada de l’exercici dels drets d’accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat, limitació i traçabilitat així com el sentit de les resolucions emeses pel Responsable.
  6. Incidents de seguretat amb indicació de si s’han notificat als interessats i a la ACPD.
  7. Matriu de RAT per riscos associats i drets ARSOPOL+T exercits.

B.- Programarà, efectuarà i donarà compte de les accions formatives a realitzar en cada exercici.

C.- Elaborarà durant el trimestre natural de cada any la memòria anual de les activitats realitzades l’exercici anterior tancat respecte als aspectes recollits als apartats precedents i la resta d’activitats efectuades o vicissituds sobrevingudes sobre les qual s’hagi hagut d’intervenir en matèria de protecció de dades. L’esmentada memòria inclourà una anàlisi dels recursos que té a la seva disposició, incloent-hi una avaluació de la seva idoneïtat, que tindrà en compte, entre d'altres, l'adequació de la seva dedicació en cas de ser parcial, la incorporació de noves tecnologies als tractaments, els canvis normatius produïts així com les seves necessitats de formació. Aquest informe s'haurà de tenir en compte pel responsable del tractament a l'hora d'establir l'abast de les actuacions de l'exercici posterior al de la memòria.

D.- Podrà incorporar un cronograma anual de les actuacions extraordinàries que es prevegin en cada exercici, assignant responsabilitats, recursos i terminis.

 

VI.- PLANIFICACIÓ

El pla Anual contindrà les diferents actuacions en funció dels recursos humans i materials disponibles:

Professionals disponibles en termes ETC: 0,05