El Servei d’Urgències rep el premi ‘Best in Class’ al millor servei d’urgències per la seva qualitat en l’atenció al pacient

Equip de professionals del Servei d'Urgències de l'Hospital de Sabadell

Per segon any consecutiu, el Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell rep aquest premi atorgat per Gaceta Médica i la Cátedra de Innovación y Gestión Sanitaria de la Universidad Rey Juan Carlos. 

El Servei d’Urgències de l’Hospital de Sabadell ha rebut, per segon any consecutiu, el premi ‘Best in Class’ en la categoria de millor servei d’urgències per la seva qualitat en l’atenció al pacient. Els premis ‘Best in Class’ són una iniciativa promoguda per Gaceta Médica, publicació de l’editorial Contenidos e Información de Salud, i la Cátedra de Innovación y Gestión Sanitaria de la Universidad Rey Juan Carlos.

L’objectiu d’aquests premis és reconèixer als millors serveis o unitats del territori nacional, que busquen l’excel·lència en l’atenció que donen als seus pacients

L’objectiu d’aquests premis és reconèixer públicament i amb caràcter anual al millor centre d’atenció primària, al millor hospital i als millors serveis o unitats del territori nacional, tant públics com privats, que busquen l’excel·lència en l’atenció que donen als seus pacients.

A l’acte de lliurament que es va celebrar ahir al World Trade Center de Barcelona, van assistir-hi el director general del Parc Taulí, Joan Martí, la directora del Servei d’Urgències, Mª Luisa Iglesias, el coordinador de la Unitat de Suport a Urgències, Francisco Epelde i els gestors assistencials d’Urgències, Alfons López i Pilar Cores.

En aquesta edició s’han presentat 655 candidatures de més de 360 centres a alguna de las 39 categories subjectes a l’índex ICAP (Índice de Calidad Asistencial al Paciente elaborado por la Cátedra de Innovación y Gestión Sanitaria de la Universidad Rey Juan Carlos) y ESalud.

La concessió dels diferents premis es basa en la puntuació obtinguda pels candidats mitjançant l’ICAP, elaborat especialment per aquests premis, i que s’estableix a partir de l’anàlisi multivariable de les dades recollides. Els indicadors que es puntuen són dades d’activitat assistencial, docent i investigadora. Es valoren entre d’altres aspectes, el volum assistencial del servei (nombre d’urgències diàries i altes anuals), l’aplicació dels codis i protocols assistencials i l’activitat docent i investigadora que realitzen els professionals.

La Cátedra de Innovación y Gestión Sanitaria de la Universidad Rey Juan Carlos col·labora en aquest projecte aportant els seus coneixements per establir un sistema independent i fiable que permet el seguiment de l’avaluació de la qualitat asistencial. Les diferents societats científiques col·laboren en l’elaboració i actualització dels qüestionaris que serveixen per avaluar la qualitat en cadascuna de les àrees. Els guanyadors i finalistes formen part de la Guía de los Mejores Hospitales y Servicios Sanitarios que s’edita anualment.