Comitès
Comitè Institucional de Recerca i Innovació (CIRI)
Comitè que assessora directament a la Direcció de Recerca i Innovació de la Fundació en el desenvolupament de les seves funcions.
Els membres del CIRI són designats per la Direcció de l’I3PT a proposta del mateix CIRI, essent un mínim de 16 i un màxim de 20 membres interns considerant a la Presidència i a la Secretaria Tècnica. Els membres del CIRI pertanyen a l’I3PT, havent de tenir representació de les àrees prioritàries de l’I3PT i d’estar compost per diferents tipus de perfil investigador, incloent personal predoc i personal clínic en residència. El CIRI ha d’incorporar als responsables d’innovació, formació i qualitat de l’institut.
- Assessorar i donar suport a la direcció de recerca i innovació per a la creació d’accions estratègiques en matèria de recerca i innovació d’excel·lència.
- Participar en la definició i la supervisió de la documentació i normativa institucional: programa intramural, Pla Científic Cooperatiu, etc.
- Re-acreditació dels grups de recerca I3PT.
- Seguiment de les activitats vinculades al pla estratègic, garantir que les accions tinguin visibilitat i garanteixin el benestar de la població.
- Fomentar la promoció de les accions entre els diversos estaments i professions sanitàries.
- Discussió de necessitats conjuntes: formació, serveis, RRHH comuns.
- Detecció de línies estratègiques i col·laboracions estratègiques.
- Identificar punts de millora en la gestió de l’I3PT juntament amb la direcció de l’Institut.
- Reacreditació grup de recerca A9G5
- Disseny del nou Pla Científic Cooperatiu 2026-2030
- Seguiment i avaluació d’accions estratègiques: programa intramural i accions del segell HRS4R
Comitè d'Ètica de la Investigació (CEI/CEIm)
El Comitè d’Ètica d’Investigació amb medicaments (CEIm) del Parc Taulí és un dels més actius a nivell nacional avaluant estudis.
Va ser acreditat per primera vegada l’any 1994 i treballa sota els procediments normalitzats per la normativa d’assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris (RD 1090/2015 de 4 de Desembre).
També compta amb l’acreditació de The Office For Human Research Protections del United States Department of Health and Human Services.
- Supervisió i control de la recerca amb medicaments i productes sanitaris, biomèdics i mostres biològiques.
- Avaluar de forma ètica i metodològica els assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris, els estudis observacionals amb medicaments i les mostres o dades humanes.
- El CEIm del Parc Taulí s’ha posicionat com el 4t a Catalunya i el 8è a Espanya en l’avaluació d’AACC amb medicaments durant el 2025.
Projectes presentats al CEIm
Comitè Assessor Científic (CAC)
El Comitè Assessor Científic (CAC) és un òrgan consultiu i assessor de l’activitat de recerca i innovació del Parc Taulí. En formen part persones de reconegut prestigi nacional i internacional en les àrees de coneixement que es consideren imprescindibles per a la recerca i la innovació en biomedicina que es desenvolupen al Parc Taulí.
Els seus membres representen a diversos sectors de la societat, tant de l’àmbit públic com del privat, en diferents camps com la gestió de la investigació, la propietat intel·lectual, la ciència i l’empresa.
- Emetre opinió i valoració sobre els projectes que es desenvolupen al Parc Taulí.
- Identificar oportunitats de negoci dels projectes.
- Identificar oportunitats de negoci externes per proposar projectes a nivell intern.
- Identificar possibles partners amb qui establir aliances estratègiques per al finançament, desenvolupament o comercialització de projecte i dels seus resultats.
- Aportar valor i legitimitat al treball desenvolupat en R+D+I al Parc Taulí, per tal d’incrementar la seva eficiència i productivitat.
- Incorporació de 2 nous membres: Dra. Meritxell Teixidó i Dr. Javier Martínez Picado, en substitució als membres sortints Dra. Núria Montserrat i Dr. Fernando Martín.
Comitè HRS4R
El segell Human Resources Strategy for Researchers certifica que l’Institut compleix amb els principis de la Comissió Europea per a la contractació de personal investigador, i que vetlla per al desenvolupament professional, estabilitat laboral i remuneració justa del seu personal.
- Seguiment i avaluació de les accions recollides en el Pla d’Acció.
- Vetllar per assegurar uns processos de selecció de personal transparents i oberts.
- Facilitar la comunicació amb el personal de l’Institut per tal de millorar les accions associades al Pla.
- Vetllar per la visibilitat nacional i internacional de l’institut com una institució de recerca amb igualtat d’oportunitats, integritat ètica i equilibri laboral.
- Celebració de 7 reunions de la Comissió de Seguiment, amb l’objectiu de supervisar l’execució del Pla d’Acció i impulsar el treball col·laboratiu per facilitar el desplegament adequat del Pla.
- Organització de 4 reunions de focus groups amb personal investigador, amb l’objectiu d’informar sobre la carrera professional investigadora i el Pla d’Acció HRS4R, així com recollir opinions, inquietuds i necessitats del col·lectiu investigador.
- Elaboració de la proposta del nou Pla d’Acció HRS4R 2026–2030, a partir de les aportacions recollides.
Comissió d'Igualtat
Constituït el 31 de maig del 2017 per donar compliment als aspectes recollits a la llei 3/2007 (igualtat efectiva de dones i homes) i la llei 17/2015 (igualtat catalana).
La Comissió d’Igualtat és paritària i està formada per tres persones membres de la representació social, tres persones membres representants de l’empresa i una agent d’igualtat. Tots els membres tenen formació en matèria d’igualtat.
- Elaboració del Reglament de funcionament de la Comissió.
- Comissió negociadora de la diagnosi i elaboració del Pla d’Igualtat, d’acord amb les exigències legalment establertes.
- Avaluació i seguiment de la implantació del Pla d’Igualtat
- Promoció i obtenció del segell «Igualdad en la Empresa», atorgat pel Ministeri d’Igualtat.
- Avaluació del II Pla d’Igualtat de l’I3PT.
- Edició anual del curs de Polítiques d’igualtat i benestar laboral i la seva posterior avaluació.
- Elaboració de l’enquesta de risc psicosocial amb preguntes amb perspectiva de gènere.
- Difusió de la Guia per a l’atenció de persones LGTBI.










