Comitè Institucional de Recerca i Innovació (CIRI)

11

Reunions ordinàries

8

Documents institucionals revisats i aprovats

1

Noves incorporacions

Comitè que assessora directament a la Direcció de Recerca i Innovació de la Fundació en el desenvolupament de les seves funcions.

Els membres del CIRI són designats per la Direcció de l’I3PT a proposta del mateix CIRI, essent un mínim de 16 i un màxim de 20 membres interns considerant a la Presidència i a la Secretaria Tècnica. Els membres del CIRI pertanyen a l’I3PT, havent de tenir representació de les àrees prioritàries de l’I3PT i d’estar compost per diferents tipus de perfil investigador, incloent personal predoc i personal clínic en residència. El CIRI ha d’incorporar als responsables d’innovació, formació i qualitat de l’institut.

Funcions principals

  • Assessorar i donar suport a la direcció de recerca i innovació per a la creació d’accions estratègiques en matèria de recerca i innovació d’excel·lència.
  • Participar en la definició i la supervisió de la documentació i normativa institucional: programa intramural, Pla Científic Cooperatiu, etc.
  • Re-acreditació dels grups de recerca I3PT.
  • Seguiment de les activitats vinculades al pla estratègic, garantir que les accions tinguin visibilitat i garanteixin el benestar de la població.
  • Fomentar la promoció de les accions entre els diversos estaments i professions sanitàries.
  • Discussió de necessitats conjuntes: formació, serveis, RRHH comuns.
  • Detecció de línies estratègiques i col·laboracions estratègiques.
  • Identificar punts de millora en la gestió de l’I3PT juntament amb la direcció de l’Institut.

Destacats

  • Definició de la nova plataforma de Teràpies Avançades
  • Reacreditació de grups de recerca: A1G5, A1G6, A9G2, A9G3
  • Seguiment d’accions estratègiques:
    • Programa intramural
    • Avaluació com a centre CERCA
    • Accions del segell HRS4R

Comitè d'Ètica de la Investigació (CEI/CEIm)

21

Sessions

143

Estudis experimentals revisats i aprovats

358

Projectes nous registrats

61

Assaigs clínics amb medicaments avaluats com a CEIm

El Comitè d’Ètica d’Investigació amb medicaments (CEIm) del Parc Taulí és un dels més actius a nivell nacional avaluant estudis.

Va ser acreditat per primera vegada l’any 1994 i treballa sota els procediments normalitzats per la normativa d’assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris (RD 1090/2015 de 4 de Desembre).

També compta amb l’acreditació de The Office For Human Research Protections del United States Department of Health and Human Services.

Funcions principals

Destacats

  • Supervisió i control de la recerca amb medicaments i productes sanitaris, biomèdics i mostres biològiques.
  • Avaluar de forma ètica i metodològica els assaigs clínics amb medicaments i productes sanitaris, els estudis observacionals amb medicaments i les mostres o dades humanes.
  • El CEIm del Parc Taulí s’ha posicionat com el 1r a Catalunya i el 3r a Espanya en l’avaluació d’AACC amb medicaments durant el 2024. Veure notícia.

Projectes presentats al CEIm

Comitè Assessor Científic (CAC)

1

Reunions ordinàries

9

Documents i procediments revisats

El Comitè Assessor Científic (CAC) és un òrgan consultiu i assessor de l’activitat de recerca i innovació del Parc Taulí. En formen part persones de reconegut prestigi nacional i internacional en les àrees de coneixement que es consideren imprescindibles per a la recerca i la innovació en biomedicina que es desenvolupen al Parc Taulí.

Els seus membres representen a diversos sectors de la societat, tant de l’àmbit públic com del privat, en diferents camps com la gestió de la investigació, la propietat intel·lectual, la ciència i l’empresa.

Funcions principals

Destacats

  • Emetre opinió i valoració sobre els projectes que es desenvolupen al Parc Taulí.
  • Identificar oportunitats de negoci dels projectes.
  • Identificar oportunitats de negoci externes per proposar projectes a nivell intern.
  • Identificar possibles partners amb qui establir aliances estratègiques per al finançament, desenvolupament o comercialització de projecte i dels seus resultats.
  • Aportar valor i legitimitat al treball desenvolupat en R+D+I al Parc Taulí, per tal d’incrementar la seva eficiència i productivitat.
  • Incorporació de la Dra. Sylvia Boj, substituint al Dr. Ignacio Martín-Loeches.
  • Avaluació de 9 grups de recerca de l’I3PT. Els grups van rebre varies recomanacions que seran incorporades en la seva estratègia científica.

Comitè de Qualitat

1

Sessions

Comitè que vetlla pel compliment del Pla de Qualitat aprovat pel Patronat. Actua com a òrgan assessor de la Direcció i està format per representants de totes les comissions de l’Institut que estan duent a terme algun pla d’acció de les temàtiques que porten, i així tenir una visió global dels plans de millora que hi ha oberts a l’Institut.

Funcions principals

Destacats

  • Dissenyar, implementar i fer seguiment del Pla de Qualitat de l’Institut.
  • Elaborar i actualitzar les normes de funcionament.
  • Aprovar els objectius de qualitat del període corresponent.
  • Definir i posar en marxa les accions necessàries per a l’avaluació, anàlisi i seguiment de les actuacions derivades del Pla de Qualitat.
  • Proposar i fer seguiment de les avaluacions i acreditacions.
  • Avaluació i seguiment dels indicadors de l’Institut.
  • Aprovar la Revisió del Sistema per la Direcció.
  • Es presenta la Revisió del Sistema per la Direcció.
  • Es presenten els objectius i les noves iniciatives en qualitat per al 2024:
  1. Estandarditzarització de la sistemàtica de recopilacions d’indicadors que comparteixin un mateix criteri (UNIEX, SICTI, INE)
  2. Renovació del reconeixement com Centre CERCA
  3. Diagnosis i inici d’implementació de l’ISO13485 Lab 3D
  4. Posada en marxa de l’arxiu USAC i Institucional
  5. Revisió i optimització de circuits intra i inter unitat
  6. Posada en marxa del pla de gestió del coneixement
  • Es presenten els diferents Plans d’Acció per part dels/les membres del Comitè:
    • Pla d’Acció del segell HRS4R: Re-avaluació al 2025 per a la renovació del Segell. S’ha de redefinir l’espai a la web dedicat a l’HRS4R, redefinir la Comissió de seguiment i establir una estratègia d’implementació del pla d’acció.
    • Pla d’Igualtat de l’I3PT: al desembre de 2023, es va fer l’avaluació intermèdia i el resultat va ser que 18 accions del 2022-2023 s’han fet de forma completa, 7 van ser realitzades parcialment i 5 no es van desenvolupar en el cronograma previst. Hi ha 9 accions específiques a desenvolupar durant l’actual vigència del Pla d’igualtat. Són accions d’acollida i formació, d’atenció social i comissió d’igualtat i espais.
    • Pla de Prevenció de Riscos Laborals: es troba en revisió i és comú a la Corporació i Sabadell Gent Gran. Els propers passos a seguir seran la reunió del Comitè de Seguretat, l’avaluació de les noves instal·lacions i altres avaluacions puntuals de requeriments de condicions ambientals a determinats llocs de treball.

Comitè HRS4R

4

Sessions

El segell Human Resources Strategy for Researchers certifica que l’Institut compleix amb els principis de la Comissió Europea per a la contractació de personal investigador, i que vetlla per al desenvolupament professional, estabilitat laboral i remuneració justa del seu personal.

Funcions principals

Destacats

  • Seguiment i avaluació de les accions recollides en el Pla d’Acció.
  • Vetllar per assegurar uns processos de selecció de personal transparents i oberts.
  • Facilitar la comunicació amb el personal de l’Institut per tal de millorar les accions associades al Pla.
  • Vetllar per la visibilitat nacional i internacional de l’institut com una institució de recerca amb igualtat d’oportunitats, integritat ètica i equilibri laboral.
  • Pla d’Acció HRS4R:
    • 15 accions  completades
    • 12 iniciades
    • 2 no completades
  •  Funcions de la Comissió de Seguiment de l’HRS4R. La Comissió de Seguiment de l’HRS4R té un paper clau en la implementació i consolidació del segell a l’Institut. Les seves funcions principals són:
    • Fer d’ambaixadora del segell HRS4R dins la institució, promovent-ne els valors i fomentant una cultura alineada amb els principis de la Carta Europea del Personal Investigador.
    • Avaluar periòdicament l’impacte de les accions implementades en el marc del Pla d’Acció, identificant fortaleses i àrees de millora.
    • Proposar ajustos i millores al Pla d’Acció per garantir-ne l’eficàcia i adaptar-lo a l’evolució de les necessitats institucionals i del context europeu.
    • Dinamitzar la participació del personal investigador, especialment mitjançant la coordinació de focus grups, per recollir feedback i incorporar la seva veu en la definició de noves accions.
    • Preparar l’auditoria de la Comissió Europea, assegurant que la institució està en condicions de renovar i mantenir el segell de qualitat HRS4R.
  • Accions destacades
    • Presentació institucional del segell HRS4R, a càrrec de la Direcció Científica, en una sessió oberta a tot el personal del CCSPT i l’I3PT.
    • Difusió del segell HRS4R i de normatives institucionals mitjançant missatges d’impacte a les pantalles internes, en format “Sabies que…?”
    • Organització d’una jornada de recerca oberta a la ciutadania, prevista per a l’octubre de 2025.
    • Creació d’un espai a la intranet, dins l’apartat de Benvinguda, amb la documentació organitzada per processos, per tal que tant el personal nou com l’actiu pugui identificar fàcilment quina documentació li és aplicable i en quin procés institucional està implicat.

Comissió d'Igualtat

4 (+1)

Sessions ordinàries

7

Sessions de treball

Constituït el 31 de maig del 2017 per donar compliment als aspectes recollits a la llei 3/2007 (igualtat efectiva de dones i homes) i la llei 17/2015 (igualtat catalana).

La Comissió d’Igualtat és paritària i està formada per tres persones membres de la representació social, tres persones membres representants de l’empresa i una agent d’igualtat. Tots els membres tenen formació en matèria d’igualtat.

Funcions principals

Destacats

  • Elaboració del Reglament de funcionament de la Comissió.
  • Comissió negociadora de la diagnosi i elaboració del Pla d’Igualtat, d’acord amb les exigències legalment establertes.
  • Avaluació i seguiment de la implantació del Pla d’Igualtat
  • Actualització del Protocol de prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe
  • Aprovació del Protocol per a la prevenció, la detecció, l’actuació i la resolució de situacions d’assetjament i violència per raó d’orientació sexual, identitat de gènere, expressió de gènere i característiques sexuals
  • Aprovació del document de Mesures Planificades per la igualtat real del col·lectiu LGTBIQ+
  • Edició anual del curs de Polítiques d’igualtat i benestar laboral per a tota la plantilla i microcursos específics de la realitat del col·lectiu LGTBIQ+
  • Desenvolupament i seguiment de les accions del II Pla d’igualtat, entre les quals destaquen l’anàlisi de les bretxes salarials i l’avaluació del lideratge femení en els grups de recerca.
  • Presentació al distintiu “Igualdad en la Empresa” del Ministeri d’Igualtat
Preferències de privacitat

Quan visites el nostre lloc web, el teu navegador pot emmagatzemar informació de serveis específics, normalment en forma de cookies. Aquí pots canviar les teves preferències de privacitat. Cal tenir en compte que el bloqueig d’alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència al nostre lloc web i als serveis que oferim.

Activar / desactivar el codi de seguiment de Google Analytics
Activar / desactivar Google Fonts
Activar / desactivar Google Maps
Activar / desactivar el vídeos incrustats
Aquest lloc web utilitza cookies, principalment de serveis de tercers. Pots editar les teves preferències de privacitat i/o acceptar l'ús de les cookies.