Un estudi liderat per infermeres del Parc Taulí demostra l’alt grau de satisfacció dels pacients atesos a hospitalització a domicili 150 150 Actualitat Parc Taulí

El treball es basa en una enquesta de qualitat realitzada a 346 usuaris de les unitats d’hospitalització a domicili (HaD) del Parc Tauli i de l’Hospital Dos de Maig de Barcelona. Entre les dades més significatives destaquen l’elevada puntuació atorgada a la assistència rebuda per les infermeres d’HaD.

L’estudi multicèntric “El rol enfermero permite asumir pacientes agudos en el ámbito del domicilio con un alto grado de satisfacción”, liderat per professionals d’infermeria de la Unitat d’Hospitalització a Domicili (HaD) i del Servei de Cirurgia del Parc Taulí, demostra un alt grau de satisfacció entre els seus usuaris. El treball es basa en un qüestionari de qualitat percebuda (SERVQHOS-E) realitzat durant el mesos de maig i juny de 2016 a 346 usuaris de l’HaD.

El perfil de l’usuari que s’atén a l’HaD correspon a un pacient en un procés agut d’una malaltia nova o crònica, que compleix els criteris d’inclusió en l’HaD: malaltia estable, que tinguin cuidador i que estiguin d’acord en rebre atenció assistencial al seu domicili.

L’enquesta recull tota una sèrie de dades de funcions infermeres habituals en l’àmbit hospitalari, que es poden assumir al domicili del pacient, com són: electrocardiogrames, analítiques, tractaments endovenosos, cures complexes, etc.

Què valoren els usuaris de l’Hospitalització a Domicili?

L’enquesta recull l’opinió de l’usuari sobre els aspectes principals en una assistència hospitalària: l’interès del professional, la seva disposició, la confiança que genera, l’amabilitat vers el pacient, la preparació del professional per resoldre problemes, el tracte personalitzat, i la capacitat per comprendre la situació de l’usuari.

En una escala de puntuació de l’1 al 5, aquests són els resultats més rellevants:

  • 97% dels enquestats han avaluat amb una puntuació màxima els aspectes anteriorment esmentats
  • El 86,5% coneixien el nom de la infermera
  • El 98% dels pacients recomanarien el servei d’HaD a altres usuaris
  • El 99,35% reconeixen estar satisfets de la seva experiència
  • El 85% tornarien a repetir l’experiència sense dubtar-ho

Les conclusions de l’estudi demostren que el sistema asistencial d’HaD aconsegueix un alt valor de qualitat percebuda pel pacient. L’HaD es consolida com alternativa a l’hospitalització convencional i el paper de la infermera és fonamental per aconseguir tots aquests beneficis del pacient.

Les professionals que han participat en l’estudi són, com a investigadora principal, Eva A. Sánchez Martos; Anna Torres Corts; Marta Fernández Ros; Concepción Cubillo de Pablo; Minerva San Nicolas Pareja; Giorgina Altayó Mateu i Natalia Alfonso de Pablo.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Preferències de privacitat

Quan visites el nostre lloc web, el teu navegador pot emmagatzemar informació de serveis específics, normalment en forma de cookies. Aquí pots canviar les teves preferències de privacitat. Cal tenir en compte que el bloqueig d’alguns tipus de cookies pot afectar la teva experiència al nostre lloc web i als serveis que oferim.

Activar / desactivar el codi de seguiment de Google Analytics
Activar / desactivar Google Fonts
Activar / desactivar Google Maps
Activar / desactivar el vídeos incrustats
Aquest lloc web utilitza cookies, principalment de serveis de tercers. Pots editar les teves preferències de privacitat i/o acceptar l'ús de les cookies.