El Parc Taulí rep més de 27.000 euros recaptats per WeRun per a la recerca del càncer d’úter
- Post Tags:
- cursa contra el càncer
- Posted In:
- Notícia
La presidenta del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí, Dolors Costa, acompanyada del director del servei d’Oncologia, Dr. Miquel Seguí, va recollir ahir el xec per valor 27.114€ recaptats en la 14a edició de la cursa Corro Contra el Càncer, organitzada per l’entitat esportiva We Run.
La cursa solidària va ser un èxit amb 2.420 inscrits, un 28% més que l’any anterior.
Tots els diners recaptats es destinaran al finançament d’un projecte de recerca de l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí (I3PT) centrat en l’estudi de la genètica dels càncers d’úter per millorar-ne el tractament i el pronòstic.
El projecte, titulat “Estudi mitjançant next generation sequencing (NGS) del perfil mutacional del carcinoma d’endometri”, està liderat per professionals del Parc Taulí i té com a objectiu ampliar l’estudi de les alteracions moleculars dels tumors d’endometri per avançar cap a una oncologia de precisió més personalitzada, efectiva i millor tolerada. L’estudi permet identificar alteracions genètiques dels tumors que poden aportar informació pronòstica rellevant i ajudar a decidir quin és el tractament més adequat per a cada pacient després de la cirurgia.
El projecte ja ha començat a aplicar-se a les primeres pacients, però un dels principals reptes és el cost dels reactius necessaris per realitzar aquests estudis moleculars. En aquest sentit, els fons recaptats amb la cursa permetran que totes les pacients que s’hagin d’intervenir al Parc Taulí d’un càncer d’endometri es puguin beneficiar d’aquesta tecnologia.
Corro contra el càncer és una iniciativa solidària i esportiva de referència a Sabadell unint ciutadania, salut i recerca amb un objectiu comú, en paraules dels seus organitzadors: visibilitzar la malaltia, parlar-ne sense tabús i aconseguir més recursos econòmics per a la lluita vers el càncer.


