Les enquestes, una eina essencial per millorar el Parc Taulí
- Post Tags:
- Experiència Pacient
- Posted In:
- Notícia
- no comments
El Parc Taulí treballa, des de fa temps, en la millora de l’experiència del pacient hospitalitzat i dels seus familiars. Per poder fer aquestes millores, des de l’àrea d’experiència pacient i participació ciutadana es fa arribar als pacients unes enquestes per valorar l’estada.
La informació obtinguda d’aquestes enquestes és imprescindible per poder innovar i millorar la prestació del servei de salut de manera oberta i col·laborativa amb la ciutadania.
“Volem incloure el punt de vista del pacient i dels seus familiars per millorar la seva estada al Parc Taulí, però també la seva clínica, perquè les dades diuen que els malalts es recuperen abans si estan còmodes a l’hospital”, explica el cap d’experiència pacient i participació ciutadana, Victor Vergés.
Des de l’àrea d’Experiència del Pacient s’estan treballant en diferents projectes per millorar l’estada a l’hospital. En aquests moments està en marxa el projecte ‘Com a casa’ amb col·laboració amb les famílies dels nadons ingressats a la Unitat de Neonatologia i UCI Neonatal per adaptar la sala de famílies per ser un espai multifuncional, confortable i que ofereixi les comoditats necessàries de les famílies durant la seva llarga estada a l’hospital.
També està en marxa el projecte ‘Millora del descans a la nit’, on s’està revisant disminuir el soroll a totes les plantes d’hospitalització, perquè és una gran demanda de pacients i familiars detectada a les enquestes.
Tot i que Víctor Vergés reconeix que “hi ha certa desafecció per una part de la ciutadania a respondre enquestes, però han de saber que és molt important conèixer la seva opinió per detectar on i com podem millorar”. Per això és “molt important respondre-les perquè és la seva veu per fer un Parc Taulí millor per a tots i totes”, anima Vergés.
Durant el 2023, el Parc Taulí va enviar unes 255.000 enquestes, de les quals es van rebre més de 32.000 respostes.
Leave a Reply